194
w.o. „DE CORINTHIAN"
MAXALDING
VIJFTIEN UREN MAXALDING'S LENGTEGROEI
Lichaamscultuur zonder instrument of apparaat geven van Vijf tot Vijf- en Twintig Centimeter harmonische, imponeerende lengtegroei....
Complete cursus .. f 25.—
MONDELING OF SCHRIFTELIJK ADRES:
MAXALDING
Manager: JOOST KARRES B. A. Sneeuwbalstraat 129 - DEN HAAG
UW ADMINISTRATIE DOOR ONS INGERICHT MUNT UIT DOOR OVERZICHTELIJKHEID
DELFT — Telefoon 1639
v. d. SPIEGELSTRAAT 4
J. BACKHUYS & ZONEN OVERVEEN AUTOBUSONDERNEMING
„BATO"
Auto Garage Touring Cars
Sigaren mag. „Marktzicht" Groenteweg 33, Den Haag, Tel. 337885
Levering van alle soorten Sigaren,Cigaretten en Tabak uit Ie klas fabrieken. Speciaal adres van de SONNY BOY'Sen VOSSEN BREURS SIGAREN. Beleefd aanbevelend, J. J. GOSELING
Café Rest. „Royal"
Douzastraat 43, Leiden
TE LEF. 2578
Matige prijzen. - Zalen voor bruiloften, partijen en vergaderingen.
PERSOONSTRAAT I4-16 - ROTTERDAM Telefoon I20IO-55080 2 Zalen disponibel
| | HEEFT
ilili EEN WINTERJAS */
NOODIG ■
Mag het ook een COSTUUM zijnltl
iiNiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin
U kunt beide cadeau krijgen
Een „Zesdaagsche" Prijsvraag om den HOLLEN KAM P - PRIJS
Het R.A.I.-gebouw, het tentoonstellingsgebouw van di Rijwiel- en Automobiel Industrie, ofschoon de naam dus ontleend is aan een onzer snelste verkeersmiddelen, de automobiel, heeft zich steeds gekenmerkt door een stilstaanden inhoud, tenzij men het schuifelen van de bezoekers van de verschillende tentoonstellingen, die het gebouw geherbergd heeft, als een beweging wil aannemen, hetgeen eerst nog bewezen zou moeten worden. Maar
noch de stands, noch de jaarlijks tentoongestelde auto's komen gemeenlijk van hun plaats als ze er eenmaal staan, tenzij het is om weer voor een vol jaar weggereden te worden, #
In de tweede helft van November zal dat anders zijn. Dan zullen de b e z oe kers zitten of staan, op hun vaste plaatsje, en datgene waarvoor ze komen zal bewegen, en dat in een tempo, dat de schuifelende voetgangers van anders beschaamd zal doen staan om hun laksheid.
Zes dagen en zes lange nachten zullen vier en twintig wielrenners als razenden trappen, zoo hard en zoo lang ze maar kunnen. Veel zullen ze er niet mee vooruit komen, want hun weg loopt in een kringetje, ze komen steeds weer daar waar zij vandaan gegaan zijn.
Doch dat is slechts schijn, in werkelijkheid zullen ze stellig ongeveer vier duizend kilometer afleggen, onze zesdagenrenners. Ongeveer.'
Hoeveel precies? Dat is het nu juist. De schrandere bol die dat raadt is voor den winter binnen, want voor zoo'n prestatie — het valt overigens wel mee, we zullen onze lezers helpen —
heeft de firma Hollenkamp <5c Co. een van haar voortreffelijke overjassen beschikbaar gesteld, benevens als hoofdprijs een costuum naar keuze, dat als gewoonlijk bij deze firma, als gegoten zal zitten. *
De zaak is eenvoudig genoeg i zendt aan de redactie van De Revue der Sporten, Heerengracht 390, Amsterdam C. vóór of uiterlijk op 23 November, avondpost, een briefje, waarin geschreven staat hoeveel kilometers dat u denkt dat door het winnende koppel van de Amsterdamsche Zesdaagsche totaal zullen zijn afgelegd. Degene die het raadt, of er het
dichtst bij komt, krijgt als eersten prijs : een Hollenkamp-costuum naar keuze.
Degene die dan het dichtst er op volgt krijgt als tweeden prijs : een Hollenkamp-overjas naar keuze. *
Om u te helpen.
Nederland heeft nog nooit een Zesdaagsche binnen zijn grenzen gehad. Daarom zullen slechts enkelen een idee hebben van den afstand die gewoonlijk in de 144 uur dat de wedstrijd duurt wordt afgelegd. Laten wij u helpen: Zooals u in het vorige nummer van De Revue in het interview met John Stol heeft kunnen lezen, staat het wereldrecord op 4502 km. Het is vrij zeker te voorspellen, dat dit record (met een gemiddelde van 31 km. per uur!) in het R.A.I.-gebouw niet. geëvenaard zal worden. Want in den tijd dat John Stol dit record met Van Houwert vestigde, bestond de neutralisatie in de ochtenduren nog niet. In de tegenwoordige Zesdaagschen wordt er tusschen 's morgens 6 en 's middags 12 niet gestreden.
Ter oriëntatie laten wij hier enkele cijfers volgen van recente Sechstagerennen in Duitschland:
Bij de drie laatste wedstrijden in Köln, resp. 3500 km. en 4000 km. In Berlijn 3500 en 3700 km., terwijl in Dortmund werd gereden 3700 en 4000 km. Deze cijfers zijn afhankelijk van de snelheid van de baan in de eerste plaats, maar ook van het aantal premies waarom de renners moeten strijden. Hoe meer premies hoe meer kilometers er natuurlijk afgelegd worden.
*
De Amsterdamsche baan zal volgens deskundigen zeer snel zijn, dat is een feit waaraan men eenige houvast heeft. Maar een factor die nog niet te zeggen valt, is hoeveel premies er uitgeloofd zullen worden l
En dat zal nu de sport zijn. Men ga kijken en oordeele. Als de antwoorden maar op den sasten November op ons redactiekantoor liggen met de post van half zeven. (U mag het natuurlijk ook voor dien tijd zelf bezorgen!) Én wie de goden met zich had, die krijgt een jas of een pak thuisgezonden.
Het is de moeite waard.
Wie raadt er mee?