Dit nummer telt 84 pagina's.
600
PRAELUDIUM.
Bij de redactie van „De Revue" belanden elke week stapels uitnoodigingen. Wij ont¬
vangen invitaties tot bijwoning van wedstrijden, van recepties, van vergaderingen, van feestmaaltijden,
van ja,
waarvan niet!
Nu komt het — in vertrouwen gezegd — een enkele maal wel eens voor, dat we zuchtend zoo'n hoffelijke invitatie lezen en hardop kreunen: „Alwéér een".
Maar er zijn ook uitnoodi-
gingen, waar
we met plezier in 't hart gebruik van maken.
Tot deze laatste categorie behoorde het verzoek van het energieke concern der „General Motors" om kennis te maken met een der meestbesproken auto's van den jongsten tijd: de Chevrolet 1928.
TE ANTWERPEN.
Zoo togen wij dus naar België's bloeiende havenstad. En, gevolg gevende aan de uitnoodiging tot bijwoning van een demonstratie der „Chevrolet" brachten wij tevens een bezoek aan de Antwerpsche fabrieken van dit wereldconcern.
Vooraf was er een lunch, waaraan zich tientallen Nederlandsche genoodigden verzamelden. Reeds bij het noenmaal bleek de goede stemming, die bevorderd werd door een aardig speechje van den leider der General Motorsfabrieken te Antwerpen, de heer G. N. van Sittard. Jammer was alleen dat een der genoodigden zich geroepen voelde namens de aanwezigen in een al te suikerzoet speechje te antwoorden.
I Op bezoek bij de ,wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.;i,.iiiiiiïi | | „General Motors" te Antwerpen f
I (DOOR EEN SPECIMEN MEDEWERKER) h
DE „CHEVROLET 1928", CABRIOLET
Vervolgens brachten de gereedstaande Chevroletwagens ons naar de fabrieken.
EEN AANWINST!
De Chevrolet 1928 maakte reeds op het eerste gezicht een aangenamen indruk; de wagen is veel ruimer dan het vorige model, terwijl de prachtige veering en het enorm-snelle remvermogen het rijden zelfs over de Antwerpsche keien tot een genoegen maakte.
De enorme fabriekshal der montagefabriek imponeerde alle aanwezigen. Hier was volop gelegenheid om de Amerikaansche fabricatieorganisatie te bewonderen. Alle onderdeden,
met uitzondering der bekleeding, worden in Amerika gemaakt. Den geheelen „opbouw" van een „Chevrolet" konden wij er
volgen. En daarna begrepen opeens allen — gezien de groote zorg aan elk detail besteed — waarom de „Chevrolefzulk een goede reputatie bij automobilisten geniet !
De Antwerpsche fabriek levert dagelijks 80 „Chevrolet"wagens af. Dit getal, hoe groot het ook schijnt, is een vereischte om aan alle aanvrasren te
kunnen voldoen, daar men zoowel Nederland, België als Zwitserland moet voorzien en het volgend jaar ook nog Frankrijk zal moeten bedienen.
Naast een perfecte bedrijfsorganisatie worden de „General Motors" tot deze nrestatie in staat gesteld door de tegemoetkomende Belgische regeering, die een 10 urigen arbeidsdag toestaat.
De wagens worden, in afwachting van verzending, ondergebracht in een enorme garage, die ruimte biedt voor ettelijke duizenden auto s.
Tot slot kregen wij in het ruime .General Motor"-showpalace nog gelegenheid de verschillende Chevroletmodellen te bewonderen.
Dankbaar gestemd voor deze belangwekkende demonstratie namen wii afscheid van den charmanter; pronaaandaleider, den heer .Spanjaard, die voor een voortreffelijke regeling had zorggedragen.
In een volgend nummer honen wij nog gelegenheid te vinden nader op de „Chevrolet 1928", die nu reeds verkrijgbaar is, terug te komen.
ITALIAANSCHE WIJNHANDEL
0. OGNIBENI & Co.
Reguliersdwarsstr. 74 - AMSTERDAM
Opgericht 1883 Telefoon 47627
Vino Aleatlco f t.80 p. flesch
VERKOOPHUIS
Groot Hertoginnelaan 101 DEN HAAG
Alles op hel gebied van Meubilair
TELEFOON 32098
MODEL-VLEESCHHOUWERIJ
W. VAN DER KWAST
LINNAEUSSTRAAT 61 Telefoon 50091 - 53940