sera bon en dat het bal sera dirigé par un excellant Maitre de Danse. Bij van Vugt en later bij Lowies werd het orkest gederigeerd door Monsieur Schwang (wiens naam ook wel Schwanck gespeld werd) en de dans door Monsieur Diot. In 1812 was de Heer Neemabel wonende te Utrecht balletmeester bij van Duur en, terwijl bij Tinnebroek de Heer van Hooff als orchestmeester werkzaam was.
De entrée-prijs bedroeg bij van Vugt en later bij Lowies en eveneens bij Delapré twee schellingen en bij van Duuren 11 stuivers voor een heer zonder of met dames. Tinnebroek vorderde 6 stuivers voor een heer met twee dames en Lowies veranderde in 1813 zijn tarief en liet toen voor een heer zonder of met eene dame 12 stuiver en voor elke dame meer 6 stuiver bovendien betalen.
Bij Lowies ging 1813 het bal vergezeld van musique vocale, uitgevoerd door eenige bekwame sujetten onder directie van den Heere W. Meyer te Amsterdam. Hij gaf de feestelijkheid den weidschen naam van Groot Vauxhal, Zang- en Danspartij. Yan Duuren noemde de zijne Bal en Redoute.
Op de kermis van 1811 hadden de Hollandsche Tooneellisten en Dansers onder directie van van de Rumte hunne tenten opgeslagen. Zij gaven er op Maandag 26 Augustus 1811 De Verzoening of de Broedertwist, groot en beroemd Tooneelspel van Kotzebue, gevolgd van de Houthakkers, groote Ballet Pantomine. Daags daarna vertoonden zij De Vrouw met twee Mannen, groot en beroemd Tooneelspel gevolgd van de Twee Piro's, nieuw groot Ballet Pantomine.
Op de St. Nicolaas-markt van hetzelfde jaar waren het de Hollandsche Tooneellisten onder directie van A. Hoetink, die hier hunne representatien kwamen geven en wel in het voormalig Statenhuis tegenover het R.-K. Weeshuis. Op 5 December 1811 voerden zij op De Vrouw naar de Wereld, beroemd Tooneelspel in 5 Bedrijven