BEZOLDIGING.

BETREKKING. j \ BEY ORDERING. OPMERKINGEN.

Minimum. Maximum.

Seinwachter al of niet tevens weg- Daggeld in Gld.

wachter 1,20 1,60 ;

Ploegbaas tevens hulpwachter:

Kom der gem. Utrecht .... 1,85 2,25

Baanvak Utrecht—de Bilt . . . 1,80 1,70 2,20 2,10

» de Bilt—Amersfoort . . 1,60 2,—

Kom der gem. Zwolle 1,(50 1,50 2,— 1,90

Overige baanvakken 1,50 1,40 1,90 1,80

Ambachtsman te Utrecht. . . .,1,75 1,50') 2,25 2,10 !)

» » Zwolle .... 1,65 2,15

» overige baanvakken. 1,60 1,50') 2,10 2,—>)

1 0(1,50) 0(2,-)

Brugwachtersknecht 1,50 1,40 1,90 1,80 Om de drie jaren met

Voorwerker tevens hulpwachter: ^ Per, me^ c^eu

Kom der gem. Utrecht . . . .1,45 1,75 verstande dat aan personen

Baanvak Utrecht—de Bilt . . . 1,4-0 1,30 1,70 1,60 o^iJ8-81en , w&ren

[Amersfoort . op 31 Mei 190o, verhooging

Baanvak de Bilt Zeist. . . .1,80 1,60 van bezoldiging zal worden

f Baarn \ toegekend met f 0,10 per

Kom der gem. Zwolle 1,30 1,20 1,60 1,50 °,m de tTee jare,?.' to!>

Overige baanvakken 1,25 1,15 155 1 45 dat de aan hunne dienst-

' betrekking voor 1 Juni 1905

Wegwerker tevens hulpwachter: verbonden maximum-bezol-

Kom der gem. Utrecht .... 1,40 1,70 diging is bereikt. (In 1907

Baauvak Utrecht—de Bilt . . . 1,35 1,25 1,65 1,55 gold deze bepaling ook voor:

l Amersfoort . j ploegbaas en werkman bij

Baanvak de Bilt J Zeist. . . . 1,25 1,55 het seinwezen). (1911.)

( Baarn . . . \

Kom der gem. Zwolle 1,25 1,15 1,55 1,45

Overige baanvakken 1,20 ],10 1,50 1,40

Wegwachter:

Kom der gem. Utrecht .... 1,40 1,25 1,70 1,55

Baanvak Utrecht—de Bilt . . . 1,35 1,15 1,65 1,45

l Amersfoort . I Baanvak de Bilt < Zeist. . . . 1,25 1,55

( Baarn . . . \

Kom der gem. Zwolle 1,25 1,55

Overige baanvakken 1,20 1,— 1,50 1,30

Dienst van Tractie en Materieel. »

Verantwoordelijk machinist *)". . 2,95 2,85 2) 3,70 3,10 2) '( Na drie jaren 3) met f 0,25 Machinist le klasse ..... 2,95 2,85 3,20 3,10 (per dag.

» 2e » 2,45 2,35 2,95 2,85 Om de drie jaren3) telkens Bevordering van de 2e klasse

f 0,25 per dag. tot de le klasse geschiedt uiter-

» (Stoomtramweg). , . (2,_) (2,50) Om de drie jaren telkens

1 0,2o per dag. 2e kl. is bereikt.

Ondermachinist (dienstdoende hetzij als bestuurder van een

locomotief, hetzij als stoker) . 2,10 2,— 4) 2,35 2,25'*) J Na drie jaren 5) met f 0,25 Bevordering tot machinist

! per dag. :2e klasse geschiedt uiterlijk vief

jaren, nadat de maximum-bezol' diging als ondermachinist is bereikt, mits er eene vacature zij.

Bij bevordering tot machinist 2e klasse wordt aan belanghebbende toegekend eene bezoldiging van f 3,45 f 2,35 of f 3,70 f 2,60 per dag, zulks naar gelang hij als ondermachinis' laatstelijk genoot een daggeld van f 3,10 f 2,— of van f 3,35 f 2,25.

Wanneer de bevordering niet plaats heeft wegens het ontbreken eener vacature, wordt d® ondermachinist, in afwachting van zijne benoeming tot machinist 2e klasse, voor zoover zijn® bezoldiging en verdere bevordering betreft, evenwel beschouwd als alreeds tot die betrekkin? i te zijn benoemd, bij het verstrijken van bovengestelden termijn.

') Het daggeld va:i de ambachtslieden op de lijnen wordt uitbetaald over 6 dagen per week. Het wordt ook uit' betaald over Nieuwjaarsdag (mits niet valleude op Zondag), Paaschmaandag, Hemelvaartsdag, Pinkstermaandag en de beide Kerstdagen (mits niet vallende op Zondag).

2) Met vrije woning, vuur en licht.

3) Te lezen: „twee jaren" voor personen, die in dienst waren op 31 Mei 1905. (Loonregeling 1907.)

4) Benevens, zoolang de bezoldiging f 2,35 f 2,25 niet overtreft, eene vergoeding van f 0,25 per dag, over dagen waarop dienst gedaan wordt als bestuurder van een locomotief.

5) Te lezen: „twee jaren" voor personen, die in dienst waren op 31 Mei 1905. (Loonregeling 1907.)

*) Met inbegrip van verblijfkosten — behalve bij gedwongen nachtverblijf buiten de standplaats — bij het doen vafl reizen waartoe hij uit den aard zijner betrekking verplicht is (1913).