r HT ; _ _ . Bi ■■ H ■■ BH JH B ' WÊÊÊÊÊ ■ t^mm Bff ■' Ui Hl I IH iHI HH - ■mf{H'\: ■ ■ ■(■■iH■"Hm ■ ;:■■ ■'■■■ ' '■'" HH* H :. |W||V|Ul ~ '••*'- *'-*> H| |^| - les fat _ ,• . Eén van de uitgangspunten bij het ont- een indrukwekkende actieradius. ~ " werpen van de nieuwe Golf was om met U heeft keuze uit 5 verschillende ben- ▲ — — behoud van compactheid een auto te zinemotorversies van 33 kW (45 DIN-pk)* / bouwen die qua ruimte aan de top staat in tot 82 kW (112 DIN-pk) en 2 dieselversies, m /O/O SsV het middenklasse-segment. waaronder de turbo diesel. f~\ f )C_J >< Wiede moeite neemt bijwijze van ken- O fj nismaking zowel voor als achter inde Golf COMFORTABELER DAN DE GOLF: ƒ> ~" t~x \ 3 /"'C\. \ , //V plaats te nemen komt al snel tot de con- DE NIEUWE GOLF. \\ I ' V~\L clusie dat de Volkswagen-constructeurs { « >\ X\h\\ \ a r'^v voortreffelijk in die opzet zijn geslaagd. Breeduit gezeten in de verbeterde J 30% GROTER -—\ \\ m \\ 4;|; , v.-, --vop / f.;"'V . Doortoepassing van een langere wiel- stoelen die rug en benen meer steun bie- \ /[ \\^::::::::::^::::S1 s ;'§- basis en een grotere spoorbreedte in den, kunt u constateren dat het wegge- W ' F > J'P/ combinatie met een nieuw gevormde car- drag aan kwaliteit heeft gewonnen. ' p +50 / 1 j ■;£■ rosserie, is een enorme ruimtewinst gerea- Datzit hem voornamelijk in de achteras liseerd. Vóór is de nieuwe Golf ruim 9cm met koerscorrigerende lagers waarmee ||^^^^BHB^^BB^nSH33HSI3iSIBI3BiSIiyBW3BBBHU^^BiHB breder geworden en achter 12 cm! het gloednieuwe onderstel van de Golf •vv' : Achterpassagiers merken bovendien is uitaerust. v^—- —^=^f/// tevreden op datdeknieruimteaanzienlijkis Een constructie die in principe alleen ÉËSËËËË!eË. t toegenomen. bij veel duurdere auto's wordt toegepast jj "1 '• De gerealiseerde ruimtewinst komt tot (en dan nog lang niet bij allemaal). f/ | uiting in een totaal zitoppervlak van Voordeel daarvan is dat de nieuwe H M / % 2,60 m, een unicum in deze klasse. Grotere, Golf nauwelijks of geen boodschap aan /|| //// Iv^-yyN wijd opengaande portieren vergemakke- .slecht, oneffen wegdek heeft en zich nog l i lijken het in-en uitstappen. vaster in de bocht bijt. ~„ „..nini i.m.mn ,„ J 'I De veel toegankelijker kofferruimte is Comfort biedt ook een gewijzigd, sub- ' ÉÊmI j ( maar liefst met 30% gegroeid tot 410 liter, tielerdoseerbaarverwarmings-en ventila- \ M//ÊÊ> tiesysteem, dat u van het juiste rijklimaat — | jyipC^—^ ZUINIGER DAN DE GOLF: verzekert. Speciaal op lange trajecten een |\^--j_^-^b—-Jj 85 DE NIEUWE GOLF. factor van betekenis! J | ,„Z~7^—L * Je ziet het de nieuwe Golf direct aan STILLER DAN DE GOLF: | ff ] 1 geperfectioneerd is. vorm no9 verder DE NIEUWE GOLF. M §Ë g gOEK NU EEN PROEFRIT ' Die verbeterde vorm resulteert in een Stille autos maken ontspannen auto- hs Y\ mi minui luchtweerstandscoëfficiënt die bijna 20% mobilisten. En ontspannen automobilisten p|| Qf |qQ is verlaagd. rijden vanzelfsprekend veiliger. llAii/nifi/iril IvriTlVf Met een Cw-waarde van 0,34 neemt Door de aangepaste aërodynamische J. VOLKSWAGEN DEALERS* !•: de nieuwe Golf een koppositie in z'n klasse vorm, de nieuwe motor-en wielophan- j | in en komt hij op hetzelfde niveau als bij- ging en tal van andere geluiddempende Wy
Collectie
Permanente URL
- Gebruiksvoorwaarden
-
Auteursrechtelijk beschermd. Op dit object rust auteursrecht.
- Krantentitel
- De Telegraaf
- Datum
- 06-10-1983
- Editie
- Dag
- Uitgever
- Dagblad De Telegraaf
- Plaats van uitgave
- Amsterdam
- PPN
- 832675288
- Verschijningsperiode
- 1893
- Periode gedigitaliseerd
- 1893-1994
- Verspreidingsgebied
- Landelijk
- Herkomst
- Koninklijke Bibliotheek C 98
- Nummer
- 29783
- Jaargang
- 90
- Toegevoegd in Delpher
- 20-11-2013
Onderstaande tekst is niet 100% betrouwbaar
Advertentie
Advertentie. "De Telegraaf". Amsterdam, 06-10-1983, p. 10. Geraadpleegd op Delpher op 13-01-2025, https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011205911:mpeg21:p010
"De Telegraaf". Amsterdam, 06-10-1983, p. 10. Geraadpleegd op Delpher op 13-01-2025, https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011205911:mpeg21:p010